Pemeriksaan Dream Center DUMC: Pendusta dan Politikus Bahalul bin Bangang membuli PPA JAIS

by Naser AlQurawiyy 

Pendustaan dan Putar Belit Terhadap “Serbuan” JAIS on DUMC Dream Center.

Memanglah tepat cercaan Allah SWT terhadap golongan ahli kitab yahudi dan nasrani – apabila ayat-ayat Allah dalam Taurat dan Injil pun para pendita mereka ubah apatah lagi fakta-fakta yang menjejaskan kredebiliti mereka. Layakkah golongan sebegini diberikan “hak” untuk menggunakan nama suci Allah, lalu berterusanlah pendustaan mereka terhadap kesucian Allah yang maha quddus. Antara pendustaan dan putar belit yang kita boleh analisa dari kenyataan-kenyataan mereka mengenai “serbuan” JAIS pada 3 Ogos baru-baru ini adalah seperti berikut:

1. Kedudukan Dream Center itu sendiri – Adakah ia sebuah gereja atau sebuah pusat komuniti?

Semua pembesar-pembesar agama mereka sama ada yang tinggi atau bertaraf politik termasuk juga ahli-ahli politik bahalul bin bengong dari kalangan umat Islam mencerca PPA JAIS yang dikatakan kononnya telah “menyerbu” RUMAH IBADAT BUKAN ISLAM (dlm isu ini gereja DUMC). Cuba perhatikan, bila mereka nak mencerca dan mempertikaikan kuasa PPA JAIS, mereka dengan mudahnya membuat tanggapan bahawa Drean Center DUMC itu adalah sebuah gereja. Sebaliknya apa bila puak-puak pendusta ini cuba untuk menjustify tindakan menjemput umat Islam untuk menyertai majlis Thanksgiving Dinner itu, mereka berkata Dream Center itu hanyalah sebuah pusat komuniti, apa salahnya orang Islam dijemput makan malam muhibah 1Malaysia di pusat komuniti milik sebuah gereja? Apa ni? Please check your tounge! Ada bercabang kah?  Nama yang tertulis dengan besar dan menarik pada kompleks itu ialah DREAM CENTER. Atasnya ada tertulis Damansara Utama Methodist Church. Ia boleh membawa erti – Dream Center itu milik Damansara Utama Methodist Church. Lebih menguatkan lagi apabila semakan dibuat dengan MPPJ didapati tiada gereja di seksyen itu. Dalam kompleks itu pula ada dewan-dewan (hall). Tempat berlansungnya dinner thanksgiving itu di tulis Hall 3. Ada juga Auditorium. Yang tiada, dewan gereja atau tanda salib atau tulisan church pada pintu2 dewan-dewan  dalam kompleks itu.

2. Menurut itinerary yang diperolehi semasa serbuan dan papan tanda dalam kompleks itu, majlis itu adalah Thanksgiving Dinner. Itulah fakta dan hakikat yang tertera dan tertulis pada papan penunjuk arah serta itenary yang diperolehi – Thanks Giving Dinner! Tiada dalam mana-mana bahagian tercatat perkataan Jamuan Muhibbah atau Multi racial Dinner, atau Jamuan Muhibbah 1 Malaysia atau Fund Raising Dinner. No at all. Semua ungkapan yang manis-manis itu adalah sekadar  putar belit pendusta bertujuan untuk mengelirukan pemikiran ahli politik bahalul bin bengong dari kalangan  umat Islam dan journalist  berlidah ular bertujuan untuk menghasut bagi membangkitkan kebencian kepada PPA JAIS dan Institusi Agama Islam. Tiada apa-apa kalu, Thanksgiving Dinner laa… Kena serbu kalu awtar sikit kasih sound better – jamuan muhibbah. Cepat-cepat jemput Malaysia Insider lidah bercabang kasi spin sama itu berita, nanti ada itu bangang punya politician hantam kaw-kaw sama itu Agama Islam punya enforcement! Taktik kotor dan jahat seumpama ini bukan baru. Tapi dah terang lagi bersuluh begini pun org politik bahalul bin bangang tak dapat sedar. Confirm bahalul!

3. Siapa Penganjur? Islam ka Kristian? Semasa pemeriksaan didapati yang mengaku jadi penganjur utama adalah seorang yang masih beragama Islam according to IC. Tapi semua pendusta berkata majlis itu anjuran geraja kristian, so JAIS tiada kuasa terhadap bukan Islam. Lagi mau awtar ka? IC penganjur  yang berunding dengan PPA jelas menunjukkan nama dan status agamanya adalah Islam. So who’s the organizer? Islam ka Kristian?  Apa tujuan fakta ini disembunyikan, nak pertikaikan kuasa JAIS to enforce Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah ke atas orang Islam yang hadir dan menjadi penganjur dalam majlis thanksgiving dinner itu?  Mr Liar, pls get the fact correct before making any statement. You can confuse the people some time and at some places but you cannot do that all the time. On the one hand you may argue that JAIS has no power on the non-muslims but on the other hand you may want to deny the presence of Muslims… so how many hand do you have? and please check whether your tonge is similar to the snake’s one?

4. Before Berita Harian dedahkan tentang gerakan kristianisasi yang melibatkan peserta muslim yang hadir dinner itu Jasmin dan Adzaha, bukan main beria-ia bebenor para pendusta mengatakan ia hanya untuk tujuan harmoni dan muhibbah, tiada kegiatan kristianisasi. Tapi setelah berita itu disiarkan dan didedahkan fakta mereka dipujuk rayu dengan wang ringgit untuk murtad, ada pula para pendusta yang response – if they convince, so what?  Oh…. Sekarang baru nak mengaku memanglah ada kegiatan kristianisasi org Melayu yang dijalankan dengan umpan wang ringgit… Selama ini menafikan…!

5. Malah antara penganjur ada yang berkata mereka tak tau sama ada org Islam atau tidak dlm dewan ketika ditanya oleh PPA JAIS. Sedangkan di depannya  salah seorang penganjur utama itu adalah seorang Islam according to IC, walaupun dia hanya jawab I Believe in God bila ditangan agamanya. Setelah pgrm selesai dan pemeriksaan IC dibuat ke atas org Islam, ternyata terdapat 15 org Islam yg DIJEMPUT HADIR. Penganjur pura-pura tak tahu sama ada org Islam atau tidak.

Ya Allah… benar lah firman Mu menerusi wahyu kepada Rasulullah bahawa mereka ini bukan setakat membohongi ayat-ayat Mu, bahkan utusanMu pun mereka bunuh…! Kenapa lah bodoh dan bahalul benar orang-orang Islam yang bebal dan masih mencemuh PPA JAIS, sedangkan mereka telah melakukan excellent job untuk membuktikan kegiatan yang selama ini gagal dibuktikan dengan nyata. Sekarang apabila bukti yang nyata itu dikemukakan, hal-hal berkaitan etika serbuan pula yang mereka persoalkan. Bebal sungguh umat Muhammad akhir zaman ini…

6. Semua para pendusta mencerca PPA JAIS kononnya gereja DUMC diserbu! Stormed! barged! trespass! dan berbagai istilah berbentuk cemuhan telah digunakan oleh Malaysian Insider. Sedangkan hakikatnya PPA telah berunding dan menunggu selama 1 jam hingga selesai majlis. Setelah selesai Majlis, yang bukan Islam dibiarkan keluar dewan tanpa diperiksa. Hanya yang Islam yang tinggal…  Fakta serbuan dan storm cuba diadakan dan digembar-gemburkan. Fakta sebenar disembunyikan dan diselewengkan. Ini fitnah dan hasutan untuk membangkiotkan kebencian dan mengundang cemuhan kepada institusi agama Islam.

Siapa sebenarnya yang memecah keharmonian? Siapa yang tak hormat Perlembagaan dan kedaulatan undang? Cukuplah kamu berdusta. Cukuplah ahli politik bahalul bin bangang dari membuli umat Islam dan penguatkuasa Agama. Sejak dari zaman Almarhum Ishak Baharum, Serbuan Kelab Zouk hingga saat ini tak habis-habis Agama Islam sebagai Agama Negara di asak dan cuba di hakis. Laksanakan seruanmu untuk menegakkan keadilan. Kenapa kamu menafikan keadilan kepada PPA JAIS. Belum selesai siasat, JAIS dah digasak. Belum dapat laporan dah melutut minta maaf. Terserlah lah kebaculan mu! Aku mohon perlindungan Allah dari pemimpin yang bacul pengkhianat kepada kedaulatan Agama Negara – Islam.

2 thoughts on “Pemeriksaan Dream Center DUMC: Pendusta dan Politikus Bahalul bin Bangang membuli PPA JAIS

  1. malangnya bukan ahlil politikus shj malah ada agamawan yang mempertikaikan tindakan PPA JAIS..pd mrk ini, d harap dptkn maklumt yg betul barulah boleh respon pd msyrkt..bukannya anda x tahu dosa fitnah itu sebesar mana!jgn dok sibuk nak jd hero langgar suma disiplin dan adab menympikan ilmu & maklumt.

Leave a comment